Kiinteistöliitto Pohjois-Suomen taloyhtiövaliokunta

Suunnitelmallisen kiinteistönpidon merkitys ja tärkeys taloyhtiössä

Taloyhtiövaliokunnan tehtävänä on pohtia keinoja, miten taloyhtiöt saataisiin tietoisiksi ja ymmärtämään suunnitelmallisen kiinteistönpidon merkitys ja tärkeys taloyhtiössä – elinkaariajattelu, oikea-aikaiset remontit ja hankkeiden käynnistäminen.

Taloyhtiövaliokunta kuulee aiheesta eri sidosryhmiä (mm. pankki, vakuutus, suunnittelu/kuntotutkimus, isännöinti, kiinteistönvälitys, kiinteistönhuolto).

Tavoitteena on, että hyvin laadittu strategia, kuntoarviot ja kunnossapitotarveselvitys tukevat toisiaan ja helpottavat yhtiön päätöksentekoa korjaushankkeeseen ryhtymisessä.

Muistathan myös, että ostaessasi asunto-osakeyhtiöstä asunnon ostat osakkeita, jotka oikeuttavat tietyn asunnon hallintaan. Tärkeää on harkita kauppaa huolella ja selvitellä asunnon ominaisuudet, mutta myös muun kiinteistön kuntoon kannattaa perehtyä. Hyvin hoidetussa taloyhtiössä asunnon arvo säilyy, eikä yllättäviä remonttikuluja tule.

Taloyhtiövaliokunnan kokoonpano 2021 - kesäkuu 2022:

Pasi Orava, taloyhtiövaliokunnan puheenjohtaja, Kiinteistöliitto Pohjois-Suomi hallituksen jäsen, hallitusammattilainen
Olli Teriö, korjausrakentamisen asiantuntija, Oulun rakennusvalvonta
Tommi Riippa, lupavalmistelija, RTA, Oulun rakennusvalvonta
Juha Mäntynen, aluepäällikkö, Rakennusteollisuus
Johanna Laitala, toiminnanjohtaja, Kiinteistöliitto Pohjois-Suomi

Tervetuloa kesäkuun tapahtumaan Oulun pääkirjastoon, Pakkalan saliin!

#koulutus #seminaari #taloyhtiöpäivä #askelmerkit