Kiinteistöliitto Pohjois-Suomen taloyhtiövaliokunta - suunnitelmallisen kiinteistönpidon merkitys taloyhtiössä

Julkaistu: 18.02.2021

Taloyhtiövaliokunta sai kiinteistöyhdistyksen hallitukselta tehtäväkseen pohtia keinoja, millä taloyhtiöt saataisiin tietoisiksi ja ymmärtämään suunnitelmallisen kiinteistönpidon merkitys ja tärkeys taloyhtiöissä - elinkaariajattelu, oikea-aikaiset remontit ja hankkeiden käynnistäminen.

Taloyhtiövaliokuntaan kuuluvat:

Pasi Orava, taloyhtiövaliokunnan puheenjohtaja, Kiinteistöliitto Pohjois-Suomi hallituksen jäsen, hallitusammattilainen
Olli Teriö, korjausrakentamisen asiantuntija, Oulun kaupungin rakennusvalvonta
Tommi Riippa, tuntiopettaja, Oulun ammattikorkeakoulu OAMK
Juha Mäntynen, aluepäällikkö, Rakennusteollisuus
Johanna Laitala, toiminnanjohtaja, Kiinteistöliitto Pohjois-Suomi

Toimikauden kuluessa on tarkoitus järjestää koulutuksia ja kirjoittaa artikkeleita aiheesta. Tavoitteena on, että hyvin laadittu strategia, kuntoarviot ja kunnossapitotarveselvitys tukevat toisiaan ja helpottavat yhtiön päätöksentekoa korjaushankkeeseen ryhtymisessä. Näistä asioista lisää sitten syksyllä Pohjois-Suomen Taloyhtiöpäivässä.

Kutsumme asiantuntijoita valiokuntaa tapaamaan ja pyrimme muodostamaan laajan kokonaiskuvan tilanteesta. Ensimmäisenä kutsun saa isännöitsijöiden edustaja ja tämän jälkeen keskustelemme asiasta vakuutusmeklarin ja pankin kanssa.

Mikäli haluat antaa meille vinkkejä, kertoa hyvistä kokemuksista, voit olla yhteydessä Johanna Laitalaan, johanna.laitala(at)kiinteistoliitto.fi, 040 1498398. Mielellämme kuulemme mitä sinulla on kerrottavaa.