Pohjois-Suomen Kiinteistöyhdistys

Pohjois-Suomen Kiinteistöyhdistys ry eli Kiinteistöliitto Pohjois-Suomi on pohjoispohjalaisten ja kainuulaisten asunto-osake- ja kiinteistöosakeyhtiöiden etujärjestö, joka on perustettu v. 1906. Yhdistys on osa Suomen Kiinteistöliitto -järjestöä, joka kokoaa yhteen kiinteistöalan toimijat.

Kiinteistöliitto edustaa kaikkiaan yli 27 000 taloyhtiötä, joissa asuu lähes kaksi miljoonaa asukasta. Pohjois-Suomen Kiinteistöyhdistys ry edustaa yli tuhatta taloyhtiötä ja niiden yli 30 000 asukasta. Jatkuvasti kasvava jäsenpohja auttaa yhdistystä ja koko liittoa turvaamaan taloyhtiöiden edut sekä alueellisesti että valtakunnallisesti.

Alueellisena yhdistyksenä Pohjois-Suomen Kiinteistöyhdistys vaikuttaa paikalliseen päätöksentekoon kuten kunnallisiin maksuihin ja kiinteistöveroon. Kiinteistöyhdistys ja Suomen Kiinteistöliitto palvelevat jäsentalojen hallitusten jäseniä ja isännöitsijöitä heidän vastuullisessa tehtävässään.