Kiinteistöliitto Pohjois-Suomi ry:n hallitus

Pasi Orava, puheenjohtaja
pasi.orava(at)vuokranantajat.fi
p. 050 4855226

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, vuokranantaja, taloyhtiön hallitusammattilainen, Suomen Kiinteistöliiton hallituksen jäsen, Oulu

Edustan yhdistyksessä hallituksen puheenjohtajuutta ja hyvää yhteistyötä niin taloyhtiön osakkaisiin, asukkaisiin kuin isännöitsijöihin. Olen viimeisen 35 vuoden aikana toiminut useissa taloyhtiöiden hallituksissa puheenjohtajana ja jäsenenä. Minulla on hyvin vahva kokemus taloyhtiön hallinnosta. Sitoudun taloyhtiön toimintaan ja sen menestykseen. Minulla on selkeä kokonaisnäkemys taloyhtiöistä ja vahva osaaminen taloudesta. Minut on pyydetty myös usean taloyhtiön hallitukseen hallitusammattilaisena.

Hannu Suomalainen,
hallituksen 1. varapuheenjohtaja
hanski.suomalainen(at)gmail.com

Oulun puheenjohtajaklubin puheenjohtaja, Kiinteistöliiton digitaaliset palvelut -toimikunnan jäsen

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, asiakaspäällikkö, Oulu

Taloyhtiöiden haasteet ja niiden ratkominen ovat mielenkiintoista ja palkitsevaa työtä. Uskon että hyvällä yhteistyöllä isännöinnin ja palveluntarjoajien kesken pystytään jokaiselle taloyhtiölle löytämään sopiva kehityspolku eteenpäin.

Tätä positiivista kehittymistä olen omalla aktiivisella panoksellani viemässä hallituksessa eteenpäin.

Satu Kauppila, 2. varapuheenjohtaja
satu.kauppila(at)projuridica.fi
p. 040 5060160
asianajaja, varatuomari, Oulu

Hallituksen jäsenenä tarjoan sekä yhdistyksen, että jäsentemme hyväksi oman oikeudellisen osaamiseni ja kokemukseni asunto-osakeyhtiöasioihin liittyen. Pyrin omalla toiminnallani varmistamaan, että yhdistyksemme toimii jäsentensä edun mukaisella tavalla, ja haluan erityisesti olla mukana kehittämässä jäsenpalveluitamme entistä paremmiksi.

Vapaa-aikani kuluu hyväntekeväisyystoiminnan ja liikunnan parissa.

Ari Salmela hallituksen jäsen
ari.salmela(at)kotinet.com
p. 040 7688351

Ylivieskan puheenjohtajaklubin puheenjohtaja, Kiinteistöliiton korjausrakentamistoimikunnan jäsen
Rakennusinsinööri, taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, Ylivieska
Olen Kiinteistöliitto Pohjois-Suomen hallituksessa Kalajokilaakson edustajana.

Työni kautta olen kiinnostunut kiinteistöyhtiöiden hoidosta ja kunnossapidosta. Teen kiinteistötutkimuksia ja hoidan vahinkosaneerauksia sekä sisäilmanongelmaisten rakennusten korjaushankkeita. Tällä hetkellä olen työni ohessa rakennusterveysasiantuntija koulutuksessa.

Ari Puolimatka, hallituksen jäsen

Laskentavastaava, rakennusinsinööri, taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, Oulu

Koulutuksestani ja työkokemuksestani on hyötyä taloyhtiöiden korjausrakennushankkeiden läpiviennissä. Kokemus hallitustyöskentelystä on tuonut rutiinia ja tehokkaita toimintatapoja taloyhtiön arkisten asioiden hoitoon.

Tavoitteeni Kiinteistöliitossa on pitää liittymiskynnys matalana, toimia rakentamisen asiantuntijana, sekä tärkeimpänä jäsenpalveluiden laadun varmistaminen.

Helena Reinilä, hallituksen jäsen

Henkilöstöjohtaja, taloyhtiön hallitusammattilainen, taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, kiinteistöalan hallitusammattilainen, Suomen Vuokranantajat ry:n aluepäällikkö, Oulu

Hallitustyössäni huolehdin siitä, että yhtiöiden talousasiat ovat kunnossa ja yhtiöistä huolehditaan suunnitelmallisesti pitkällä tähtäimellä. Hallitustyöskentelyn olen aloittanut 1990-luvun alussa ja tällä hetkellä toimin useamman taloyhtiön hallituksessa puheenjohtajana tai jäsenenä.

Minun mottoni alalla onkin: Turvallinen, terveellinen ja taloudellinen asuminen tulee olla kaikille mahdollista.

Jouko Arvola, hallituksen jäsen

Kiinteistöpäällikkö, rakennusinsinööri, taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, Oulu

Vuosikymmenien kokemus erilaisissa rakennusalan asiantuntijatehtävissä tuo monipuolista tietotaitoa taloyhtiöiden ongelmaratkaisuihin. Yhteinen asiamme on ylläpitää kiinteistöjemme arvoa ja varallisuutta sekä kestävää kehitystä.

Pasi Karjalainen, hallituksen jäsen
pasi.karjalainen10(at)gmail.com
p. 0400 299990

Insinööri (AMK), HTT, taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja ja jäsen useissa yhtiöissä, yrittäjä, Oulu

Toimin asiantuntija- ja digipalvelutuotannon yrittäjänä ja omaan pitkän ja monipuolisen työkokemuksen tekniseltä toimialalta kaupallisisissa ja teknisissä johtotehtävissä. Lisäksi opiskelut tuotantotalouden Diplomi-insinööriksi ovat aivan loppusuoralla. Kiinteistöpuolella olen ollut asunto-osakeyhtiöiden toiminnoissa mukana jo vuosikymmeniä, viime vuodet hallitustehtävissä.

Pidän tärkeänä hyvää ja tarkkaa taloudenhallintaa sekä kiinteistöjen kunnossapitoa ja sitä, että taloyhtiö on hyvä asuinympäristö asukkailleen. Näissä isännöinnin ja hallituksen rooli on tärkeä. Arvostan pitkäjänteistä, aktiivista ja ennakoivaa otetta. Näen Kiinteistöliiton toiminnan tärkeänä vahvana vaikuttajana,  tiedon ja osaamisen tuottajana, unohtamatta laadukkaita tukipalveluja.

Pertti Jussila, hallituksen jäsen
Raahen puheenjohtajaklubin puheenjohtaja, Kiinteistöliiton hallituksen jäsen

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, yrittäjä, Raahe

Olen Kiinteistöliitto Pohjois-Suomen hallituksessa Raahen alueen edustajana.

Tavoitteena taloyhtiön turvallisuus, tekniikka ja talous. Olen toiminut taloyhtiön puheenjohtajana 34 vuotta. Tällä hetkellä hallituksen puheenjohtajuuksia useampi.

Lauri Härkönen, hallituksen jäsen
lauri.hrknen(at)gmail.com

Business Controller, hallitusammattilainen, taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja

Olen innokas yhteisön kehittäjä ja sosiaalinen verkostoituja. Hallitustyöskentelyssä tärkeänä pidän hyvää hallintotapaa ja taloudenpitoa sekä taloyhtiöissä ennakoivaa kunnossapitoa. Pyrin innostamaan ja aktivoimaan nuoria isännöinti- ja kiinteistöalalle sekä
taloyhtiöiden hallituksiin. Mielenkiintoisena alalla koen teknologisen kehityksen ja mitä mahdollisuuksia se tulevaisuudessa voi avata esimerkiksi palveluiden ja tehokkuuden osalta.

Simo Hautamäki, hallituksen jäsen
simo.hautamaki(at)vuokrakodit.fi
p. 044 0457431

RI (AMK), toimitusjohtaja, KOy Nivalan Vuokrakodit ja KOy Kesti

Minulla on monipuolinen kokemus kiinteistö- ja rakennusalalta mm. valvonnan sekä rakennuttamisen osa-alueilta.

Koen tärkeänä päästä vaikuttamaan kohtuuhintaisen asumisen edistämiseen sekä suunnitelmallisen kiinteistöalan kehittämiseen.

Päivi Pitkänen, hallituksen jäsen
paivi.pitkanen(at)eskolaoy.fi
p. 040 5748106

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, hallitusammattilainen

HHJ, HHJ PJ ja HHJ Pro

Olen Heinäpäässä olevan taloyhtiöni hallituksen puheenjohtaja ja lisäksi toimin useassa hallituksessa jäsenenä ja hallituksen puheenjohtajana, mm omassa korjausrakentamisen liikkeessämme Rakennusliike Eskola Oy:ssä. Hallitustyöstä minulla on kokemusta jo parin vuosikymmenen ajalta. Hallitustyö ja sen haasteet ja mahdollisuudet kiehtovat kovasti. Jäin eläkkeelle Monetra Oy:n toimitusjohtajan paikalta ja nyt on aikaa ja kiinnostusta kiinteistöihin ja asuntoyhtiöihin. Hallitusosaamisen lisäksi asiakaskokemuksen tärkeys korostuu tärkeiden asioiden listallani.