Turvataan yhdessä taloyhtiösi tulevaisuus

14.12.2022

Tänä vuonna olemme saaneet jälleen yli 50 uutta taloyhtiötä mukaan toimintaamme. Jäsenmäärämme on siis jo yli 1400!

Pyrin käymään aina uuden jäsentaloyhtiön hallituksen puheenjohtajan kanssa keskustelun, jossa käymme läpi mm. liittymisen perusteita, taloyhtiön sen hetkistä tilannetta ja jäsenpalveluita. Liittymisen syyksi nousee usein tarve puolueettomalle ja oikealle tiedolle, positiiviset kokemukset ”puskaradiosta” kuultuna, tahto hoitaa omaisuutta hyvin sekä tehdä hallitustyöskentelystä vaivattomampaa. Jäsenyyden arvo koetaan tärkeänä. Meidän tehtävämme etenkin tässä epävakaassa ajassa, on olla taloyhtiöiden tukena ja apuna, tarjota tietoa ja taitoa hyvien päätösten tekemiseen sekä antaa työkaluja haasteista selviämiseen.

Jäsentaloyhtiöitämme yhdistää tahto toimia oikein, panostaa suunnitelmalliseen kiinteistönpitoon sekä pitää huolta omaisuudesta. Turvallinen koti, omaisuuden arvon säilyminen ja ennakoitavuus ovat tärkeitä termejä niin taloyhtiön hallitukselle kuin osakkaille, asukkaille ja isännöitsijälle.

Tulevan vuoden tärkein tavoitteemme on jäsenpalveluiden tietoisuuden lisääminen. Kattavat neuvontapalvelut paikallisella tasolla sekä katto-organisaatiomme Kiinteistöliiton tuottamina ovat jäsenyhtiöidemme hallituksen, isännöitsijän sekä tilin- ja toiminnantarkastajan käytettävissä sisältyen jäsenmaksuun. Mobiilijäsenkortista on kätevää soittaa neuvontapalveluihin suoraan ja mikä parasta, jäsennumero kulkee aina mukana. Mobiilijäsenkortin onnistuneen päivityksen myötä mahdollistui myös siirtyminen jäsenkortin kautta jäsensivuille. Mobiilijäsenkortti-sovelluksessa voi myös ilmoittautua koulutuksiin, päivittää omat tiedot sekä tutustua jäsenetuihin.

Kiitos, että olette ahkerasti päivittäneet taloyhtiöidenne hallituskokoonpanojen muutoksia jäsenrekisteriimme. Päivittäminen on ainoa keino saada jäsenpalvelut ojennettua oikeiden henkilöiden käyttöön. Pelkkä kaupparekisteritietojen päivittäminen ei riitä, koska sieltä emme saa yhteystietoja. Maininta jäsenyydestä on hyvä laittaa muistutukseksi toimintakertomukseen. Tieto jäsenyydestä voi rohkaista uutta, kokematontakin mukaan hallitukseen.

Pysytään aktiivisina, nostetaan hallitustyöskentelyn mainetta tehokkailla työskentelytavoilla ja varmistetaan taloyhtiösi turvallinen tulevaisuus. Olemme apunasi!

Merja Kokko

Järjestösihteeri