Vuoden 2023 taloyhtiöpuheenjohtajaksi valittiin Eero Marttila - taloyhtiöteosta palkittiin Esa Hämäläinen

Julkaistu: 11.10.2023

Kiinteistöliitto Pohjois-Suomi etsi kesän ja alkusyksyn aikana positiivisia ilmiöitä asunto-osakeyhtiöiden toimintaympäristöstä. Haussa oli vuoden 2023 taloyhtiöpuheenjohtaja sekä vuoden taloyhtiöteko.

Ehdotuksia sai tehdä 17.9. saakka. Yhdistyksen hallitus teki valinnat ehdotusten pohjalta. Taloyhtiöpuheenjohtajaksi saatiin 12 ehdotusta ja taloyhtiötekoja ilmoitettiin 7. Voittajat julkistettiin 10.10. Kiinteistöliitto Pohjois-Suomen Taloyhtiöpäivä 2023 -tapahtumassa.

Arvioinnissa painotettiin erityisesti positiivista kokemusta, asukaslähtöisyyttä, toiminnan innovatiivisuutta, sekä taloyhtiöiden hallinnonymmärrystä.

Vuoden 2023 taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja - Eero Marttila,
Asunto Oy Koskenpyörre, Oulu

Perustelut:
Puheenjohtaja on omalla toiminnallaan edistänyt positiivista henkeä taloyhtiössä sekä johtanut yhtiön kiinteistönpitoa sekä korjaushankkeita suunnitelmallisesti.

Vuoden 2023 taloyhtiöteko - Esa Hämäläinen, hallituksen jäsen,
Asunto Oy Isokatu 62, Oulu

Perustelut:
Hän on taloyhtiön koossa pitävä voima, iloinen ja positiivinen sekä avulias. Hän kehittää taloyhtiössä yhteisöllistä toimintaa sekä toimii hallituksessa aktiivisesti, innovatiivisesti sekä ekologisesti, aina asukkaiden etu tavoitteenaan.

Kuvassa vasemmalla Eero Marttila ja oikealla Esa Hämäläinen (kuva Emmi Laitala)

Palkintoraati antoi kunniamaininnat puheenjohtajasarjassa Asunto Oy Hiirosharjun hallituksen puheenjohtaja Jarkko Laurille sekä Asunto Oy Satulapuiston puheenjohtaja Helena Eljanderille.

Parhaimmat onnittelut palkituille! Taloyhtiötarinoista pääsette tarkemmin lukemaan vuoden viimeisestä jäsenlehdestä joulukuussa.

Kiitos kaikille, jotka teitte ehdotuksia palkittaviksi. Ehdottajille lähetetään Kiinteistömedia Oy:n kirjalahja kiitokseksi syksyn aikana.

Valtakunnalliset huomiot vuonna 2024

Keväällä 2024 valitaan Suomen vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja sekä vuoden taloyhtiöteko
Taloyhtiö2024 -tapahtumassa Helsingissä. Pohjois-Suomessa vuonna 2023 huomioidut tahot ovat kandidaatteja valtakunnallisia huomionosoituksia myönnettäessä. Tunnustuksen lisäksi Suomen vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja saa noin 2.000 euron arvoisen palkinnon.

Johanna Laitala, toiminnanjohtaja, Kiinteistöliitto Pohjois-Suomi
johanna.laitala(at)kiinteistoliitto.fi, 040 1498398