Jäsenyyden hyödyt

Taloyhtiöiden hallitusten jäsenillä ja isännöitsijöillä on merkittävä ja vastuullinen tehtävä. He vastaavat useimpien osakkeenomistajien merkittävimmän omaisuuden hoitamisesta ja omaisuuden arvon säilymisestä. Kiinteistöyhdistys ja Suomen Kiinteistöliitto auttavat jäsenyhtiöiden johtoa tämän vaativan tehtävän hoitamisessa. Hallituksen puheenjohtajan ja jäsenten sekä isännöitsijän tai toimitusjohtajan toiminta helpottuu, kun tarpeelliset tiedot, neuvot ja ohjeet päätöksentekoa varten saa suoraan kiinteistöyhdistyksestä tai Suomen Kiinteistöliitosta.

Taloyhtiöt ovat monien uusien haasteiden ja muutosten edessä. Useat kiinteistöt ovat tulleet tai tulossa ikään, jolloin ne ovat merkittävien remonttien tarpeessa. Esimerkiksi putki- ja julkisivuremonttien määrä tulee kaksinkertaistumaan peräjälkeen usealla seuraavalla vuosikymmenellä. Liittymällä kiinteistöyhdistyksen jäseneksi, taloyhtiö saa tukea muutosprosessissa sekä apua pulmatilanteissa.