Kiinteistöliitto Pohjois-Suomen puheenjohtajana jatkaa Pasi Orava

Julkaistu: 15.03.2024

Kiinteistöliitto Pohjois-Suomen hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan Pasi Oravan jatkamaan hallituksen puheenjohtajana. Puheenjohtajisto pysyy ennallaan muutoinkin, Hannu Suomalainen jatkaa ensimmäisenä varapuheenjohtajana ja Satu Kauppila toisena varapuheenjohtajana.

Hallituksessa ovat kaudella 2024 - 2025 lisäksi Jouko Arvola (Oulu), Pertti Jussila (Raahe), Pasi Karjalainen (Oulu), Ari Puolimatka (Oulu), Helena Reinilä (Oulu), Ari Salmela (Ylivieska) sekä uusina jäseninä Simo Hautamäki (Nivala), Lauri Härkönen (Oulu) ja Päivi Pitkänen (Oulu). Puheenjohtajisto on myös Oulusta.

Työvaliokuntaan uusi jäsen

Työvaliokunnassa jatkavat Pasi Orava, Hannu Suomalainen, Satu Kauppila, Johanna Laitala sekä uutena jäsenenä Lauri Härkönen.
Työvaliokunnan tehtävänä on ohjata yhdistyksen toimintaa vuosikokouksen ja hallituksen päätösten mukaisesti ja valmistella asiat hallituksen kokouksiin.

Puheenjohtajaklubit jatkavat Oulussa, Kajaanissa ja Ylivieskassa

Puheenjohtajaklubi aloitti toimintansa Oulussa helmikuussa 2018. Ensimmäinen kokoontuminen oli yhdistyksen toimiston alakerrassa ja paikalle oli ilmoittautunut 30 puheenjohtajaa. Puheenjohtajana toimi Veikko Roininen vuosina 2018 - 2022, kunnes Hannu Suomalainen sai klubin hoitoonsa 2022 keväällä.

Kajaanin klubin vetäjänä toimii Virpi Väisänen ja Ylivieskassa vetovastuu on Ari Salmelalla. Puheenjohtajat ovat itsekin omien taloyhtiöidensä hallituksen puheenjohtajia.

Isännöintivaliokuntaan uusia jäseniä

Yhdistyksellä on ollut toiminnassa kaksi vuotta  isännöintivaliokunta. Puheenjohtajana toimii Pasi Orava ja sihteerinä Johanna Laitala.

Valiokunnan tarkoituksena on verkostuminen sekä vuoropuhelu toiminta-alueemme isännöitsijöiden kanssa asunto- ja kiinteistöosakeyhtiöihin liittyvissä ajankohtaisissa kysymyksissä.

Alkuvuodesta isännöintivaliokunta vieraili Oulun puheenjohtajaklubissa. Isännöitsijöiden puheenvuorojen jälkeen oli antoisa paneelikeskustelu. Puheenjohtajien toiveena oli, että vastaavia tilaisuuksia järjestettäisiin jatkossakin.

Nyt alkavalla kaudella valiokuntaan kuuluvat Antti Makkonen (Retta Isännöinti Oulu), Jukka Niemelä (OIT isännöinti), Juho Vuorma (Isännöinti Vuorma), Mika Nieminen (Tuiran Isännöitsijätoimisto) ja Janne Suomela (Oiva Isännöinti).

Aiemmin valiokuntaan ovat kuuluneet myös Janne Väyrynen (Oulun Isännöintikeskus), Jarmo Koskela (OP Koti Pohjoinen), Mika Tihinen (Kiinteistötahkola) ja Jenna Haapaniemi (Isännöintipalvelu Heikki Lahti).

Lisätietoja:
Johanna Laitala, toiminnanjohtaja, johanna.laitala(at)kiinteistoliitto.fi