Merja Kokko, järjestösihteeri

Töissä

Tärkein työtehtäväni on hoitaa Kiinteistöliitto Pohjois-Suomen ja Kiinteistöliitto Meri-Lapin jäsenrekisterit kokonaisvaltaisesti. Lisäksi vastaan koulutusten ja tapahtumien järjestelyistä sekä Lyyti-tapahtumahallintajärjestelmän ylläpidosta. Seuraan yhdistyksen taloutta yhdessä tilitoimiston kanssa ja hoidan avustavia taloushallinnon tehtäviä. Hoidan asiakaspalvelua mm. opastamalla jäsenpalveluiden käytössä sekä kontaktoimalla vasta toimintaan liittyneitä. Tehtäviini kuuluu myös jäsenhankinta ja jäsenlehden avustavat tehtävät.

Vapaa-ajalla

Vapaa-ajasta nautin perheen kanssa, lenkkipolulla tai kirjapinon keskellä. Paras rentoutumisen keino on metsäretki Teppo-koiran kanssa, juoksulenkki tai esimerkiksi leffailta perheen kanssa. Perheemme on myös innostunut karavaanielämästä. Pyrin pitämään itseni aktiivisena, ettei keski-ikä veisi mennessään. Uutena harrastuksena on pitkään syksyyn jatkuva uinti omassa rannassa Kiiminkijoen varrella.

Tätä et tiennyt minusta

Rakastan kauniita esineitä ja tykkään kiertää kirppareita aarteiden löytämisen toivossa. Yksi keräilyn kohde on Nanny Still Stella Polaris koristepullot eri väreissä sekä nätit maljakot.
Olen myös järjestyksen ystävä – siisti koti ja viihtyisä ympäristö ovat minulle tärkeitä ja tuovat rauhaa.

Johanna Laitala, toiminnanjohtaja

Töissä

Ehdottomasti isoimman siivun lohkaisevat yhdistyksen johtaminen kokouksineen, viestintä ja mediasuhteet mielipidekirjoituksineen sekä neuvonta ja koulusten ja klubien valmistelu ja niihin osallistuminen.
Jäsenlehti, vaikka sitä tehdään enää vain kaksi vuodessa, nappaa oman melko suuren osansa. Neuvontaa teen pääasiassa puhelimitse ja laittelen perään sähköpostilla lisäinfoa.
Myös edunvalvonta ja vaikuttaminen on osa toimenkuvaani. Hallitusperehdytykset ja taloyhtiöstrategiaan liittyvät tehtävät ovat erittäin mielenkiintoisia ja antoisia.
Vaikka meitä on toimistolla vain kaksi, on Kiinteistöliittoyhteisö suuri ja muiden yhdistysten toiminnanjohtajat ovat tärkeitä työkavereita.

Vapaa-ajalla

Rakastan oleilua ja liikkumista vehreässä ja rauhoittavassa ympäristössä, omasssa pihassa, metsässä ja veden äärellä sekä vedessä. Omat lapset ovat jo aikuisia, mutta mummina vietän laatuaikaa. Äänikirjoja kuuntelen paljon, se on minulle uusi juttu.

Oulupäivinä parasta on ehdottomasti pyöräily ympäri Oulua, keskustapöhinä kahviloineen ja kaupunkitekemisen meininki. Oulussa lempipaikkoja ovat ehdottomasti Hietasaari, Toppilansaari, Pikisaari, Ainolan puisto ja Oulujoki ympäristöineen. Napsin valokuvia kaikkialla kulkiessani, usein saatat minut bongata kyykistelemässä ja etsimässä erilaisia kuvakulmia.

Jumiudun toisinaan nojatuoliin ahmimaan tv-sarjan kerrallaan, mutta ehdottomasti tuolloin on myös joku neulominen vaiheessa.

Tätä et tiennyt minusta

Hankin kesällä ensimmäisen älykelloni ja tykästyin siihen heti, laittaa liikkumaan.

Kesällä ei ole mitään niin mukavaa kuin suppailu, uinti luonnonvesissä ja mullan tonkiminen. Rakastan kukkia, niitä pitää olla paljon. Kasvihuoneitakin on kaksi ja lisäksi kasvimaa. Olen 100 % kesäihminen.

Olen monipaikkainen, asun Nivalassa omakotitalossa ja Oulussa ihan keskustassa "tornitalossa". En pidä itseäni taloyhtiötyyppinä työstäni huolimatta, vaikka jossain vaiheessa taloyhtiöelämän helppous saattaa viedä voiton.